Avanturistički turizam u Lika destinaciji - Rizvan City
Pustolovno-izletnički centar Rizvan City smješten je u Lici, srcu Hrvatske, nedaleko grada Gospića, u malom tipično ličkom selu Rizvanuša koje se nalazi u Parku prirode Velebit. Voditelj i vlasnik turističke agencije Adria Velebitica kao i pustolovno-izletničkog centra gospodin Goran Šuper također je i jedan od osnivača Klastera Lika Destination. Gospodin Šuper među vodećim je poduzetnicima u Hrvatskoj u svom poslu te je idealan primjer za to kako su dobra ideja, predanost poslu i praćenje trendova put koji vodi do uspjeha. Od 2001. godine kada je u ponudi bio samo paintball danas u ponudi Pustolovno-izletničkog centra Rizvan City možete naći i zip line, penjanje na stijenu, divovsku ljuljačku, quad safari, streličarstvo, streljaštvo, ljudski stolni nogomet, jeep safari, kajak safari, absailing i penjanje, adrenalinski park, rafting i još mnogo toga. U njihovoj ponudi također su pripremljeni i brojni programi za školarce, individualce i manje grupe, višednevni programi ili team building programi. U sklopu njihovih programa uključeni su također i smještaj i prehrana.Kako je sve počelo, od kud ideja te po čemu je ovaj pustolovno izletnički centar posebno vrijedan pitali smo upravo samog vlasnika gospodina Gorana Šupera, a što nam je sve otkrio pročitajte u nastavku:
Kako ste došli na ideju za otvaranjem adrenalinskog parka?
Ideja je nastala nakon smrti djeda. Naime, seosko imanje, moja djedovina, postalo je pusto i trebalo se nešto poduzeti s njim kako ne bi do kraja propalo kao i većina seoskih gospodarstava u Lici nakon smrti njezinih vlasnika. Provodio sam kao dijete ljeta pomažući djedu i baki u seoskim poslovima, i srce mi nije dalo mira dok nešto nisam smislio . U to vrijeme je Internet postao svima dostupan i tražio sam ideje što napraviti. Tako sam vidio da je u svijetu popularan paintball i ideja je rođena. Krenuli smo 2001. godine sa uređenjem terena, nabavkom opreme i u to vrijeme smo bili jedni među prvima u Hrvatskoj. Prvih par godina je to išlo polako ali trendovi sa zapada su došli i u naše firme te je team buidling i paintball kao najpopularnija aktivnost za team building, postao vrlo tražen. Prvi smo izgradili 2006. godine šumski adrenalinski park u Hrvatskoj i to je bio puni pogodak koji nam je omogućio brzi napredak.
Kako je lokalno stanovništvo prihvatilo Vašu ideju?
Lokalno stanovništvo je na prvu bilo skeptično, i sa strane promatralo i potiho komentiralo. Kako je paintball jedna vrsta simulacija rata, a rata nam je bilo svima dosta, govorili su da nama to ne treba itd. Ali vrlo brzo, kad su vidjeli da grupe, turisti dolaze kod nas, prihvatili su to, i čak se uključili u razvoj turizma. Vjerujem da smo mi potakli mnoge na uređenje seoskih kuća u okolici i prenamjenu u turističke svrhe, i dokazali da se i u Lici, a ne samo na moru, turizam može razvijati i biti vrlo uspješan.
S kojim problemima ste se susreli na početku realizacije ideje?
Većih problema nije bilo, samo treba biti uporan i ustrajati jer ništa ne dolazi preko noći.
Koliko imate zaposlenih?
Trenutno imamo 4 stalno zaposlena, te u sezoni još nekoliko honoraraca.
Po čemu ste posebni u odnosu na druge i što smatrate svojom glavnom prednosti?
Posebni smo što smo smješteni u prekrasnom krajoliku, što imamo na jednom mjestu puno aktivnosti, smještaj ali najjača prednost su nam izuzetni ljudi koji rade kod nas i koji se istinski trude da svaki gost bude ne samo zadovoljan nego oduševljen doživljenim kod nas. Doduše, naš centar pokušavaju kopirati na sve strane, od Istre, Međimurja, Dalmacije, pa čak i do Bosne i Hercegovine ali mi nastojimo uvijek biti korak ispred konkurencije tako da svake godine uvodimo neku inovaciju u ponudu. Naša lokacija, centar Hrvatske, je isto jako bitna, vrlo brzo smo dostupni većini ljudi iz Hrvatske, obala je blizu itd.
Dolaze li Vam više individualci ili grupe?
Naši gosti su većinom firme na team building programima, zatim školske grupe, i onda individualci (domaći i gosti s mora). Naglasio bih da je sastavni dio našeg centra i naš kamp kojeg intenzivno razvijamo i širimo se i u tom segmentu. Najviše kampera su naravno stranci koje pokušavamo zadržati na višednevnom odmoru u kampu tako da smo ove godine napravili i bazen (jedan od rijetkih u ovom dijelu Like) kako bi imali što veći komfor i razlog za duži ostanak.
Koji od Vaših programa su najviše traženi?
Za firme je najtraženiji program koji uključuje većinu naših aktivnosti koje kombiniramo u našim programima (paintball, adrenalinski park, zip line, stijena za penjanje, divovska ljuljačka, quad safari, ljudski stolni nogomet...), dok škole traže malo jednostavnije programe. Ove godine prava je hit aktivnost i naša nova aktivnost a to je Escape room „Secret of Nikola Tesla“ koja je izvrsna nadopuna nakon posjeta Memorijalnom centru Nikole Tesle u Smiljanu.
Obzirom da se radi o adrenalinskim sportovima, koliko je to zaista opasno za posjetitelje?
Mi prodajemo doživljaj začinjen sa malo adrenalina, prilagođen za prosječnog čovjeka, jer nam je to ciljana skupina. Sve naše aktivnosti se izvode uz obučene instruktore, uz provjerenu opremu, i opasnosti u stvari nema, samo je bitno slušati naše upute. Naši posjetitelju su djeca od 10 godina do starijih ljudi, čak i od 70 godina.
Kakvi su komentari posjetitelja, što im se sviđa, a što ne, čime su najviše oduševljeni?
Komentari su izvrsni, posjetitelji vide da se istinski i od srca trudimo, i to se osjeti. Dožive nešto novo u lijepom zelenom okruženju, uz prijateljski nastrojene instruktore i vodiče, i pozitivni komentar ne može izostati. Trudimo da se sa svakim gostom rastanemo kao prijatelji i to je ključ uspjeha u turizmu.
Imate li neku anegdotu ili zgodu tijekom poslovanja koju ćete posebno pamtiti?
Anegdota ima na pretek, teško je izdvojiti neku, ali npr. bila je jedna situacija kad se pojavila zmija na gredi iznad vrata a prostorija je bila puna ljudi. Radilo se o sekundama da nastane prava pomutnja ali smo se dobro snašli, vidjeli da zmija nije otrovnica i da je bezopasna te odglumili da je to naš ljubimac i da se ne treba bojati, pa ju polako maknuli (iako smo i sami bili u velikom strahu).
Kakvi su Vaši planovi za budućnost? Možemo li očekivati novitete u ponudi?
Planova imamo, ponekad i previše. Želja nam je da naš centar ostane lider u Hrvatskoj u ovom poslu, a s time ćemo svake godine nešto novo dodavati u svoju ponudu što se tiče aktivnosti. Drugi segmet našeg poslovanja je kamp, tako da ćemo vjerojatno uskoro širiti svoje smještajne kapacitete.