Dubrovnik i Klaster Lika Destination kao primjeri dobre turističke praske
Europska komisija za putovanja (ETC) objavila je novi Priručnik o poticanju održivih turističkih praksi. Radi se o vodiču koji objašnjava kako nacionalne i lokalne turističke organizacije mogu potaknuti dionike turizma na svakoj razini da ugrade održive turističke prakse u njihove svakodnevne operacije.
Naglasak je stavljen na usvajanje praksi koje smanjuju negativan utjecaj pandemije koronavirusa na turizam i putovanje. U priručniku se tako nalaze studije i slučajevi entiteta i odredišta iz cijeloga svijeta, a koji su već uspješno stvorili ekonomski, društveno i ekološki održive turističke prakse.
Pandemija COVID-19 svjetski je turizam suočila s do sada neviđenom krizom. Globalni turizam u 2020. godini ostvario je ogroman pad u odnosu na 2019., a razmjena informacija i znanja među destinacijama postali su važni za ublažavanje društvenih i ekonomskih učinaka pandemije. Slijedom toga, postalo je od iznimne važnosti izgraditi turistički sektor budućnosti koji će dugoročno biti ekonomski, društveno i ekološki održiv primjenom održivijih i čvrstih modela.
Dvadeset studija slučaja uključenih u priručnik ističu načine na koje europske i druge svjetske destinacije ugrađuju održive pristupe u svoj sektor putovanja i turizma, zajedno s ključnim zaključcima za nacionalne turističke organizacije i organizacije za upravljanje destinacijama.
Dvije studije slučaja iz Hrvatske
U priručniku na 134 stranice svoje mjesto je našao i Grad Dubrovnik, koji je u protekle četiri godine, zajedno s Međunarodnom udrugom industrije kružnih putovanja (CLIA) i Globalnim vijećem za održivi turizam (GSTC), radio na razvoju održivog i suradničkog pristupa izazovima upravljanja posjetiteljima.
Tu je i Klaster Lika Destination koji je između ostaloga radio na sustavu kvalitete proizvoda lokalne i tradicijske hrane, pića i suvenira pod zajedničkim nazivom Lika Qualitiy. Zahvaljujući tome brend Lika dobro je poznat na nacionalnoj razini, a u sustav je trenutno uključeno 57 proizvođača.
Primjena načela u praksi
Europske nacionalne i lokalne turističke organizacije imaju važnu ulogu u okupljanju dionika kako bi razvili zajedničku viziju provedbe održivog turizma. Ova ih vizija potiče na suradnju s komercijalnim i akademskim partnerima, kao i udrugama iz javnog sektora i industrije kako bi se stekli vrijedni uvidi i identificirali načini koji će europskim posjetiteljima pomoći donijeti više odluka vezanih za okoliš i zajednicu prije i tijekom putovanja.
Priručnik također prepoznaje kako putničke i turističke organizacije, osobito mala i srednja poduzeća koja žele poduzeti mjere, često teško upravljaju složenim nizom shema, sustava praćenja, mehanizama financiranja, kampanja pa čak i opreme koji postoje u “prostoru” održivosti. Primjeri odgovornih praksi, zajedno s nizom praktičnih preporuka, predstavljeni su u priručniku, koji je sada dostupan za besplatno preuzimanje s web stranice ETC -a.
COVID-19 nas tjera da razmišljamo drugačije
Pandemija je poslužila kao katalizator velikih promjena sa značajnim brojem trendova ponude i potražnje koji pokazuju kako je održivost glavni pokretač odluka putnika i ključna točka konkurentnosti među europskim turističkim poduzećima. Kako se pokazalo pandemija je natjerala turistički sektor da pokuša kapitalizirati te trendove i ugraditi održiva načela u destinacije svih veličina.
Priručnik možete preuzeti na sljedećoj POVEZNICI.
Preuzeto s: https://hrturizam.hr/