Natura-Turist d.o.o. agencija s odličnim rezultatima
Natura-Turist d.o.o. je putnička agencija koja se nalazi u blizini Nacionalnog parka Plitvička jezera. Zadatak ove putničke agencije prvenstveno je briga o gostu od početka njegova putovanja do kraja. Oni se brinu o transferima, hrani, smještaju ali i animaciji.
Željka Brozović direktorica je tvrtke Natura-Turist d.o.o. U suradnji sa sada bivšim suprugom i poslovnim partnerom osnovala je obiteljsko poduzeće Natura Turist Plitvice Lakes i upustila se u turizam. U dvanaest godina rada postigli su odlične rezultate, stabilnost u radu i zaposlili nekoliko ljudi na neodređeno što je na nesigurnom poslovnom tržištu hrabrost kako kaže gospođa Željka.
Osim što gostu žele pružiti vrhunski boravak, cilj ove agencije je gosta zadržati što dulje te ga upoznati i s ostatkom Lika destinacije. Natura-Turist d.o.o. član je i Klastera Lika Destination, no po čemu se ova agencija razlikuje od drugih, kakvi im gosti najčešće dolaze te što planiraju u budućnosti pitali smo upravo gospođu Željku. Što nam je sve otkrila pročitajte u nastavku:
1. Recite nam nešto o sebi, čime se bavite i što sve obuhvaća Vaša ponuda?
Mi smo turistička agencija Natura-Turist d.o.o. koja je smještena u Korenici i bavimo se isključivo receptivnim turizmom na području cijele Like.
2. Od kad ste bavite ovim poslom i kako ste došli na ideju da se bavite ovim poslom?
Agencija postoji dvanaest godina i doslovno smo počeli od nule, bez iskustva i adekvatnog znanja, ali smo bili spremni učiti i raditi na sebi kroz sve ove godine.
3. Koje usluge posjetitelji najviše traže?
Moramo iskreno priznati da su upiti uglavnom vezani za NP Plitvička jezera i to je ono što prvo privuče sve goste u našu regiju iako smatramo da Lika ima još puno toga ponuditi osim samog Parka. Mi smo, na početku pokušavali ponuditi i druge sadržaje, ali to je doista bila “borba s vjetrenjačama”. Ni Lika ni njezini stanovnici do prije par godina nisu prepoznavali svoj potencijal i sve su oči bile uprte isključivo u Plitvice. Sada su se stvari napokon pomaknule naprijed i ponuda se sve više širi, a u skladu s tim i mi. Agencija ne može sama nuditi cijelu regiju, ona treba suradnike i partnere (druge ponuđače).
4. Što mislite koja je Vaša prednost u odnosu na konkurenciju?
Naša prednost je isključivo u tome što se trudimo stalno učiti, razvijati i prilagođavati.
5. Koliko imate zaposlenih?
Agencija u ovom trenutku ima šest ljudi zaposlenih na neodređeno. To su ljudi različitih dobnih skupina, od devetnaestogodišnjaka, preko tridesetogodišnjaka do onih koji prelaze 50 godina. To je jako važno za posao u turizmu jer radimo s različitim tipovima ljudi koji imaju svoje želje, navike i potrebe te je više različitih životnih iskustava izvrsno za rad s različitim ljudima. Kako to da su zaposleni na neodređeno? Pa mi cijelu zimu radimo na idejama i razvoju poduzeća. Zimi zamislimo što želimo postići ove godine i onda to pokušavamo provesti u djelo. (Novi proizvodi, novo tržište, novi partneri). I sami istražujemo ponudu naše regije, što se novo pojavilo i kako da to uvrstimo u naše paket-aranžmane.
6. Angažiraju li Vas više grupe ili pojedinci? Od kud dolaze i kojih su dobnih skupina najčešće?
Za sada imamo daleko više grupa jer smo se probili na takvo tržište, ali sve više imamo individualne goste i male skupine (do 15 ljudi) do kojih je daleko teže doći i potrebno im je proizvod ponuditi prije nego krenu na put u Hrvatsku. Naš cilj je nagovoriti ih da od svog odmora u Hrvatskoj odvoje barem tri dana za Liku i posjete više od samih Plitvica.
7. Kakvi su njihovi komentari? Što im se najviše sviđa, imaju li primjedbi?
Reakcije gostiju su izvrsne. Gotovo svakodnevno stižu pohvale za iskustva i znanja koja su stekli boraveći na našem prostoru. Mi im nudimo doživljaje i znanja vezana za prirodu i kulturu našeg područja i zbog toga je stalna edukacija naših djelatnika obavezna. Primjedbe su najčešće vezane za manjak ponude i neiskorištenost potencijala koji vide kod nas. Najčešće pitanje je: Gdje su vam ljudi? Toliki prostor, a nigdje stanovništva. Mi im to tumačimo kroz povijest objašnjavajući specifičnost našeg prostora na razmeđu Istoka i Zapada, ratova i migracija koji su pogađali ove prostore.
8. Raspituju li se gosti i za ostale destinacije u Lici? Koje im najčešće preporučate?
Naravno da se raspituju. Mi im obavezno preporučamo Memorijalni centar "Nikola Tesla" Smiljan, rijeku Gacku i Pećinski Park Grabovača, ako nisu uzeli neki od naših paketa. U zadnje vrijeme obavezno ih šaljemo na zip line i na kajake na rijeku Gacku.
9. Koliko se dugo gosti najčešće zadržavaju?
Na žalost još uvijek je to najviše dva dana, odnosno jedno noćenje. To je ono što mi želimo promijeniti i na čemu inteznivno radimo, a posebno zadnje četiri godine.
10. Provodili ste jedan EU projekt, možete li nam nešto više reći o čemu se radi?
Točno. Proveli smo projekt Povećanje tržišne konkurentnosti poduzeća Natura-Turist d.o.o. ulaganjem u informatizaciju poslovnih procesa i odobren nam je maksimalan iznos potpore. Cilj je bio uložiti u razvoj poduzeća, ubrzati radne procese, informatizirati ih i tako povećati učinak djelatnika kako bi slobodno vrijeme usmjerili na pronalaženje novih klijenata što je doista i profunkcioniralo. Imamo više vremena posvetiti se marketing i stvaranju novih proizvoda, a i nakon toga povećali smo broj zaposlenih jer se odrazilo na porast posla.
11. Obzirom na dosadašnja iskustva možete li reći je li Lika pogodna destinacija za bavljenje turizmom?
Mi smatramo da Lika ima, osim grada Zagreba, najbolji potencijal za bavljenje turizmom kao kontinentalna regija. Netaknuta priroda kakvu su ljudi zaboravili. Lika je usput kamo god krenuli, ili može biti usput. Ono na čemu svi moramo raditi to je taj aktivni turizam koji se sve više traži jer moderan turist želi istraživati, doživjeti nova iskustva, upoznati ljude, regiju, kulturu, ali i samog sebe.
12. Kakvi su Vaši planovi za budućnosti, možemo li očekivati proširenje ponude?
Naša ponuda je bogata i stalno radimo na njoj. Uspješno smo odradili već par team bilding-a i dobili smo odlične pohvale za taj dio posla. Radimo individualizirane pakete gostima koji nam sami kažu što ih zanima iz naših reklama, a mi im onda slažemo pakete. Prošle godine počeli smo raditi i hiking ture, razradili smo takve dvije ponude koje su pobudile veliki interes te smo ove godine morali poraditi na proširenju ponude. Kod nas je pravilo da prvo sve sami odradimo kako bismo procijenili mogućnost izvedbe i vrijeme pa tek onda slažemo paket.
Ove godine uključiti ćemo nekoliko novih partnera i klubova (biciklističkih) u izradu paket aranžmana. Čekamo lijepo vrijeme da isprobamo pakete koje smo smislili.
Naš cilj svakako je DMK specijalizacija i upravo uvodimo ISO sustav upravljanja kvalitetom. Iskreno se nadamo da će naša ulaganja u marketing i ljude rezultirati time da svi naši partneri, ali i gosti budu zadovoljniji.