„STAY 3 DAYS IN LIKA” na turističkom sajmu u Berlinu
Na najvećem turističkom sajmu u Njemačkoj i jednom od najvećih sajmova u Europi, ITB Berlin, na štandu NP Plitvička jezera, prezentiran je projekt STAY 3 DAYS IN LIKA. Lika do sada, osim prirodnih ljepota i relativno rijetke gastronomske ponude, turistima nije davala puno izbora za dolazak a još manje za duži ostanak a turisti su ovdje u većem broju navraćali samo u prolazu, posjećujući NP Plitvička jezera. To govore brojke dolazaka turista u Liku koje su u pravilu vezane uz posjetu ovom Nacionalnom parku te prosječnog trajanja boravka koji se kreće od 1,2 do 1,5 dana. Svaki razvoj pa tako i razvoj turizma na nekom području mora biti planiran i stručnom rukom vođen, a ne manje važno, turizam mora biti integriran u razvoj lokalnog gospodartva i društva. Ukoliko se razvoj turizma prepusti nebrizi i stihiji, što je u Lici dosada bio slučaj, neminovno dolazi do diskrepancije u svim sferama lokalnog razvoja i dugoročno može imati štetne posljedice. Ovu negativnu pojavu ali i potencijal razvoja turizma integriranog u razvoj zajednice, prepoznat je u LAG LIKA koja je pokrenula projekt integralnog gospodarskog razvoja Like i primorja pod nazivom INTEGRA LIKA 2020. Kroz ovaj projekt lokalni proizvođači hrane biti će primarno uključeni u turistički razvoj. S ciljem povećanja dolazaka ali i produžetka boravka turista u ovoj destinaciji, LAG LIKA pokrenuo je projekt STAY 3 DAYS IN LIKA koji provodi u suradnji i s novoosnovanim Klasterom Lika Destination. Prije nekoliko dana NP Plitvička jezera uvela su novu marketinšku strategiju a to je promocija na svjetskim sajmovima upravo pod nazivom STAY 3 DAYS IN LIKA. To znači promoviranje susjednih nacionalnih parkova, parka prirode, pećinskog parka tj. cijele destinacije Lika i primorje. Ovim potezom nacionalni park napravio je potpuni zaokret od dosadašnje prakse kada su promovirali samo svoj nacionalni park dok bi ostatak destinacije ostao turistima nepoznat. Turizam u Lici i podvelebitskom primorju okreće novu stranicu.